• II baròmetre del vi català a Instagram

      • Un estudi elaborat per ENOTURISTA, amb el suport de l'INCAVI, on hem analitzat els perfils d'Instagram de 750 cellers catalans. Per segon any consecutiu, analitzem quants cellers tenen perfil en aquesta xarxa, quants s'han donat d'alta, quin creixement de seguidors han tingut i com ha sigut la resposta d'interacció. Amb vuit especialistes també hem analitzat per què els cellers catalans trïen Instagram com la xarxa social més activa, com és la seva experiència, si pot ser un bon lloc on vendre vins o reservar enoturisme, i de quina manera poden treure el màxim partit a la xarxa. 
      • Què trobaràs al Baròmetre?


        • Per què Instagram és la xarxa preferida dels cellers?

        • Per què Instagram és la xarxa social preferida dels cellers catalans?
        • Un 83% de cellers catalans té compte actiu a Instagram. En el darrer any, els cellers amb perfil propi han crescut un 8%. L’1 de setembre de 2021, els 750 cellers analitzats en el II Baròmetre del Vi Català a Instagram acumulaven 1.420.000 seguidors. Un 28% més que l’any passat. Llegeix més.

        • Els cellers catalans tenen una taxa d'interacció del 4%

        • Els cellers catalans tenen una mitjana d'interacció del 4%

        • El càlcul es fa a través d’un programa que compta quantes persones han vist una publicació i ho divideix pel nombre d’agradats, comentaris i desats. Els especialistes creuen que és una taxa "molt interesant i molt positiva". Aquesta és una de les mostres més ben valorades a l'hora de fer una campanya a Instagram.

        • Els 100 cellers catalans amb més seguidors a Instagram

        • Els 100 cellers catalans amb més seguidors a Instagram el 2021
        • El II Baròmetre del Vi Català a Instagram ha analitzat els seguidors dels 750 cellers catalans a 1 de setembre de 2021. En aquesta segona edició podem comparar el creixement interanual dels cellers analitzats i les diferències de rànquing respecte el 2020. Llegeix més.

        • Com s'ha fet el II Baròmetre del Vi Català a Instagram?

        • Com s'ha fet el II Baròmetre del Vi Català a Instagram?
        • Descobreix com s'ha elaborat aquest informe. Hem pres com a referència els cellers que a 1 de  juliol estaven inscrits a les 11 DO catalanes i a la DO Cava, hem descartat les marques comercials sense celler i hem afegit 100 cellers sense DO. El resultat: l'anàlisi de 750 cellers. Llegeix més.
        • Instagram supera Facebook i Twitter com a xarxa activa

        • Título de la imagen
        • El major jaciment de seguidors segueix estant a Facebook, amb prop de 2.700.000 usuaris, seguida d’Instagram amb 1.440.000 seguidors i de Twitter amb prop de 450.000 seguidors. U83% de cellers té Instagram; un 75% té Facebook i un 53% té Twitter. Llegeix més

        • Els seguidors dels cellers creixen un 28% en un any

        • Els seguidors dels cellers catalans a Instagram creixen un 28% anual el 2021

        • En el darrer any els seguidors dels 750 cellers catalans analitzats han crescut en 417.000 seguidors nous, fins a situar-se en 1.470.000. Del juny de 2020 al juny de 2021, han crescut un 28%. El creixement de seguidors és sostingut des que vam començar amb la pandèmia.

        • És més fàcil reservar visites que vendre vi a Instagram

        • És més fàcil reservar enoturisme que vendre ampolles de vi per Instagram
        • Instagram és unaparador. Els cellers admeten que encara no és una plataforma per vendre vins. La xarxa està introduint canvis per facilitar la conversió de desig a compra. En aquest article també analitzem el paper dels influenciadors. Els cellers són conscients de la seva feina professional. Llegeix més.

        • Manifest per comunicar el màrqueting vinícola en català

        • Manifest per comunicar el màrqueting vinícola en català
        • Per què dir 'engagement' quan podem parlar d'interacció? Al llarg del Baròmetre hem recopilat una llista de termes per comunicar el màrqueting en català, amb l'ajuda de portals especialitzats i de lingüistes. És molt fàcil i si vols t'hi pots subscriure. Llegeix més.

      • Consulta la posició del teu celler

      • Vols saber quina posició ocupa el teu celler en un rànquing format per 750 cellers catalans? Consulta la posició del 2021, els seguidors a 1 de setembre de 2021, la posició del 2020 i el creixement que ha fet el compte d'un celler des de l'1 de juny de 2020 fins a l'1 de juny de 2021.
      • què opinen els especialistes?

        • GLÒRIA VALLÈS
        • "Si no estàs a Instagram, no tens una marca"

        • Glòria Vallès
        • Glòria Vallès és consultora en màrqueting digital, emprenedora i fundadora del portal Wine Style Travel. Considerada per la plataforma Tagger com una de les 22 influenciadores més destacades del món del vi. És una de les especialistes que ens ha ajudat a estudiar la interacció dels cellers catalans a Instagram.
        • MARIOLA DINARÈS
        • "Publiqueu a les xarxes amb un somriure"

        • Mariola Dinarès
        • Mariola Dinarès és periodista i emprenedora. Dirigeix el Popap de Catalunya Ràdio, on informa i valora l'actualitat de les xarxes socials i el món digital. Autora del llibre "Felicitat digital", creu que quan es comparteixen continguts a les xarxes s'ha de fer de manera autèntica i apassionada.
        • SOLE G. INSUA
        • "Si interactuen amb tu, generes interès real"

        • Sole G. Insua
        • Sole G. Insua és la directora de l'agència de comunicació Pcats, una de les més actives en la promoció del vi català. Defensa una comunicació integral, basada en el màrqueting digital, i no només pensada per xarxes socials. D'Instagram, el que més valora és la interacció a les publicacions.
        • MERIXTELL FALGUERAS
        • "No agrado a tothom; no sóc una croqueta"

        • Meritxell Falgueras
        • Meritxell Falgueras és comunicadora i sommelier. La seva família fa 125 anys que dirigeix El celler de Gelida, una botiga de referència de Barcelona, al barri de Sants. Com a influenciadora del vi, considera que les xarxes són la sal i la pebre de la comunicació i aposta perquè es comuniqui de manera personal