Els 100 cellers catalans amb més seguidors a Instagram

27 Setembre 2021
Els 100 cellers catalans amb més seguidors a Instagram

II BARÒMETRE DEL VI CATALÀ A INSTAGRAM

Els 100 cellers catalans amb més seguidors a Instagram el 2021

Els cellers estan ordenats pel número de seguidors a Instagram l'1 de setembre de 2021. Després del rànquing hi ha el nom del celler, que hem procurat que fos el mateix que consta en els registres, en cas d'estar donat d'alta d'una Denominació d'Origen. Després hi ha el compte a Instagram. I finalment el número de seguidors. Els cellers interesats a ampliar la informació del seu projecte poden consultar la posició han obtingut en el Baròmetre, on obtindran la informació d'aquest any, comparada amb la de l'any anterior, amb la variació interanual en seguidors i rànquing.

1.- Freixenet (@freixenet) 52.973
2.- Terra Dominicata (@terradominicata) 25.620
3.- Família Torres (@familiatorres1870) 23.486
4.- Juvé y Camps (@juveycamps) 21.781
5.- Can Virgili - Casa Berger - J.B. Berger (@elxitxarelo) 18.794
6.- Raventós i Blanc (@raventosiblanc) 17.792
7.- Oller del Mas (@ollerdelmas) 17.069
8.- Partida Creus (@partidacreus) 14.653
9.- Castell de Perelada (@ c_perelada) 14.044
10.- La Vinyeta (@cellerlavinyeta) 14.027
11.- Gramona (@gramona1881) 13.928
12.- Codorníu (@codorniuglobal) 12.650
13.- Celler Sort Del Castell - Vermut Yzaguirre (@vermutyzaguirre) 12.400
14.- Avgvstvs Forum (@avgvstvsforvm) 11.635
15.- Parés Baltà (@paresbalta) 11.121
16.- Clos Pons - Pons Tradició (@pons.oficial) 11.058
17.- Recaredo (@recaredo1924) 10.853
18.- Jean Leon (@jeanleon1963) 10.637
19.- Sanstravé (@sanstrave) 10.541
20.- René Barbier (@vinorenebarbier) 10.517
21.- Essència de Lluna (@essencia_delluna) 10.349
22.- Pere Ventura Cava (@pereventuracava) 10.137
23.- Vilarnau (@cavesvilarnau) 10.000
24.- Cellers Carol Vallès (@cellerscarol) 9.708
25.- Mas Martinet Viticultors (@masmartinet) 9.440
26.- Albet i Noya (@albetinoya) 8.381
27.- Vinyes Tortuga - Fruita Analògica S.L. (@vinyestortuga) 8.303
28.- Cellers de Scala Dei (@cellersscaladei) 8.215
29.- Martín Faixó (@cellermartinfaixo) 7.925
30.- Clos Lentiscus (@clos_lentiscus_manel) 7.887
31.- Castell d'Age (@castelldage) 7.862
32.- Segura Viudas (@seguraviudas) 7.824
33.- Devinssi (@prioratwinetours) 7.540
34.- Celler Frisach (@cellerfrisach) 7.531
35.- Bell Cros (@bell_cros) 7.530
36.- Alta Alella - Mirgin - Celler de les Aus (@altaalella) 7.526
37.- Abadal (@vinsabadal) 7.455
38.- Mas Vicenç (@masvicens) 7.052
39.- Llopart (@llopart1887) 7.045
40.- Terroir al Límit (@terroirallimit) 7.018
41.- Agusti Torelló Mata (@agustitorellomatacava) 6.948
42.- Can Bas Domini Vinícola (@canbas_domini) 6.881
43.- Masia Serra (@masiaserra) 6.791
44.- Mas Doix (@masdoixwinery) 6.555
45.- Raimat (@raimatvinos) 6.533
46.- Finca Ca n'Estella (@fincacanestella) 6.373
47.- Còsmic (@cosmicceller) 6.357
48.- Celler Bàrbara Forés (@cellerbarbarafores) 6.185
49.- Covides (@covides) 6.122
50.- Venus La Universal (@venusuniversal) 6.031
51.- Finca Parera (@cellerfincaparera) 5.894
52.- Cava Bertha (@cavabertha) 5.893
53.- Oriol Artigas (@oriol.artigas) 5.879
54.- Castell d'Encús (@castelldencus) 5.848
55.- Merum Priorati (@merumpriorati) 5.760
56.- Vallformosa (@vallformosa) 5.657
57.- Torelló (@torelloviticultors) 5.544
58.- Can Sumoi (@cansumoi) 5.529
59.- Ronadelles (@capderucvins) 5.460
60.- Pascona (@celler_pascona) 5.290
61.- Cavas Hill (@cavashill) 5.243
62.- Mas Llunes Vinyes i Cellers (@cellermasllunes) 5.162
63.- Mas Rodó (@mas_rodo) 5.143
64.- Mont-Rubí (@mont_rubi) 5.054
65.- Canals & Munné (@canalsimunne) 5.007
66.- Propietat d'Espiells (@propietatdespiells) 4.955
67.- Costador Terroirs Mediterranis (@costadorwines) 4.817
68.- Mas Geli (@masgelipals) 4.802
69.-  Espelt Viticultors (@cellerespelt) 4.761
70.- Empordàlia (@empordalia) 4.721
71.- Rim - Vinyes d'Empordà (@rim.vinyesemporda) 4.672
72.- L'Olivera - Vallbona de les Monges (@olivera_coop) 4.632
73.- Miró Salvat - Vermut Miró (@vermutsmiro) 4.619
74.- Castell de Riudabella (@castellderiudabella) 4.604
75.- Clos Montblanc (@closmontblanc) 4.544
76.- Castellroig (@sabateicoca) 4.406
77.- La Vinaventura (@lavinaventura) 4.391
78.- Vall Llach (@vallllach) 4.330
79.- Celler de Capçanes, SCCL (@cellercapcanes) 4.292
80.- Núria Renom (@nuria.renom) 4.181
81.- Maset (@maset) 4.168
82.- Celler Sanromà (@edusanro_cellersanroma) 4.109
83.- Mas d'en Gil (@masdengil) 4.109
84.- Familia Nin Ortiz (@cellerninortiz) 4.030
85.- Can Ràfols dels Caus (@canrafolsdelscaus) 3.976
86.- Cava Rovellats (@cava_rovellats) 3.925
87.- Alella Vinícola (@alellamarfil1906) 3.877
88.- Acústic Celler (@acusticceller) 3.849
89.- Vinyes d'Olivardots (@vinyesdolivardots) 3.846
90.- Terra Remota (@terraremota) 3.824
91.- Brugarol (@brugarol) 3.815
92.- Sicus (@sicus.edv)  3.762
93.- Celler Josep Vicens (@cellerjosepvicens) 3.743
94.-  Grup Oliveda (@grupoliveda) 3.689
95.- Testuan (@testuan) 3.667
96.- Castell del Remei (@castelldelremei) 3.659
97.- Bodegas Mas Vida (@masvidaceller) 3.596
98.- Vega de Ribes (@vegaderibes) 3.591
99.- Lorigan Cava (@lorigancava) 3.565
100.- Casa Mariol (@casamariol)    3.524

En cas de dubtes podeu escriure'ns a info@enoturista.cat. Troba la posició de qualsevol celler a www.enoturista.cat/barometre.


Els primers cellers tenen "una estratègia definida"

Els 10 primers cellers tenen en comú “una estratègia molt clara, que fa que la seva comunitat vagi creixent anualment”, segons Glòria Vallés, consultora en màrqueting digital. Darrera d’aquesta estratègia pot haver-hi (o no) un professional. La directora de l’agència de comunicació Pcats, Sole G. Insua, creu que hi ha un “creixement en la professionalització de la gestió de les xarxes socials”, que ja venia d’abans de la pandèmia. Però encara hi ha un alt percentatge de cellers que confien les seves xarxes a una persona pròxima, del celler o de la família, generalment jove, que els tregui de sobre un maldecap, però que no són especialistes ni s'han format específicament.  És l’anomenat ‘sobrinity manager’

“Darrera del nostre Instagram hi ha molta gent treballant”, explica Núria Val, Digital Manager de Freixenet. “Treballem amb la nostra agència. Planifiquem amb un mes d’antelació i un calendari. És una feina que sembla fàcil, però no ho és”. Hi ha moltes estratègies que funcionen i no estan dibuixades en un Excel. La Vinyeta té “un equip que els ajuda”, tot i que intenten que “els textos tinguin la nostra empremta i sigui un trosset de nosaltres”. Josep Serra creu que “mai comunica igual de bé un tercer, per molt que s’hi esforci, com un que ho viu en primera persona, que s’aixeca al matí, que veu com està un cep, que tasta un vi”. La Vinyeta penja vídeos dels ramats d’ovelles pasturant a les vinyes i explica que uns mesos després faran formatges. 
Image

Núria Val, Digital Manager del celler Freixenet, dirigeix una planificació de publicacions amb un mes d’antel·lació


Toni Ripoll, del celler Pascona, es lleva cada dia abans de les sis del matí i saluda els seus seguidors amb un ‘bon dia’ i la sortida del sol. Combina missatges meteorològics, del cicle de la vinya o bromes, però sempre els acompanya amb etiquetes com “ves a pels teus somnis”. Un dels factors que més ajuda és tenir una comunicació autèntica. “Durant molts anys vaig voler ser com una croqueta: volia agradar a tothom”, comenta la periodista i sommelier, Meritxell Falgueras. Ara té clar que entre els seus seguidors vol “dones empoderades, que comprin vi i els agradi el meu estil de vida”.   

La directora de l’agència Pcats, Sole G. Insua, creu que és basic preguntar-se “Quins són els meus objectius? Quin és el meu públic? Són el fonament d’una estratègia de comunicació, però sovint es fan parcialment o no es fan”. Glòria Vallès recomana “estudiar bé qui et segueix, entendre què li interessa, i procurar donar-li aquest contingut”. La majoria dels cellers han anat conquerint l’espai digital poc a poc. “El procés de digitalització durant el confinament va ser molt gran”, subratlla Sole G. Insua. Abans de la pandèmia “hi havia determinats serveis digitals que oferien una certa resistència. Després s’hi ha apostat i s’hi ha cregut”. 

 

Articles relacionats 


El II Baròmetre del Vi Català a Instagram és un informe elaborat per Judith Cortina, David Jobé i la col·laboració de Yunsong Zhang, del portal de vins i viatges www.enoturista.cat, que ha comptat amb el suport de l'INCAVI per segon any consecutiu.
 
En quina posició ha quedat el meu celler respecte el 750 analitzats al Baròmetre? Consulta la llista completa aquí.

Per què Instagram és la xarxa social preferida dels cellers? Llegeix l'article.

Instagram supera Facebook i Twitter com la xarxa més activa. Quines són les claus?

Els cellers tenen una mitjana d'interacció del 4% a Instagram. Com augmentar-la?

Vendre a Instagram: millor per reserves d'enoturisme que per ampolles de vi. Llegeix l'article.

Els seguidors dels cellers a Instagram creixen un 28% el 2021. Quins són els que més han crescut?

Com s'ha fet el II Baròmetre del Vi Català a Instagram? Descobreix la metodologia.

Comuniquem en català! Manifest per expressar el màrqueting del vi en català.

 

Els especialistes del II Baròmetre del Vi Català a Instagram 

Sole G. Insua, directora de l’agència de comunicació Pcats, especialitzada en vins catalans.
Josep Serra, copropietari del celler La Vinyeta, un dels cellers amb més interacció del 2021.
Núria Val, digital manager de Freixenet, el celler amb més seguidors del Baròmetre 2021.
Meritxell Falgueras, periodista i sommelier al celler de Gelida i influenciadora a Instagram.
Toni Ripoll, propietari del celler Pascona, un dels cellers més veterans i actius a les xarxes.
Glòria Vallès, consultora en màrqueting estratègic i autora del blog Wine Style Travel.
Mariola Dinarès, periodista, directora del Popap a Catalunya Ràdio i Social Media Manager.
Jonàs Macip, copropietari del celler Giol, un dels cellers que s’ha donat d’alta a Instagram el 2021.

Image


La col·laboració desinteressada ha permès valorar les dades i ens ha brindat l’oportunitat de millorar aspectes que no havíem tingut en compte inicialment. A més d’agrair la seva feina us recomanem que seguiu les seves activitats, especialment a les xarxes socials.